Povijest i strateški plan

Znanje d.o.o. jedna je od najstarijih izdavačkih kuća u Hrvatskoj. Njezini počeci sežu u davnu 1925. godinu kada je Hrvatska seljačka stranka utemeljila kulturno-prosvjetnu organizaciju Seljačka sloga. Stjepan Radić u svojim prigodnim govorima snažno naglašavao važnost Seljačke sloge kao središnje organizacije u borbi za bolje sutra s ciljem prosvjećivanja i pomaganja seljacima.

Prema zamisli pokretača, tajnika, a od 1935. godine njezinog predsjednika Rudolfa Hercega, Seljačka sloga bila je “organizacija svega kulturnog rada po hrvatskim selima”. Od 1925. pa do 1941. godine, kada je rat prekinuo njezino djelovanje, Seljačka sloga imala je bogatu prosvjetnu i kulturnu djelatnost s više od 1200 ogranaka po hrvatskim selima i s preko 45 000 članova. S dolaskom Drugog svjetskog rata prekida se svaka djelatnost Seljačke sloge i njezinih ogranaka.

Nakon rata, Seljačka sloga se obnavlja i transformira – 1947. godine osniva se Izdavačko poduzeće Seljačka sloga, a godinu dana kasnije Seljačka sloga ulazi u Savez kulturno-prosvjetnih društava Hrvatske. Godine 1958. Seljačka sloga mijenja naziv u Izdavačko knjižarsko poduzeće Znanje, a pet godina kasnije 1963., udružuje se s Poljoprivredno nakladnim zavodom iz Zagreba.

Osim izdavanje priručnika praktične namjene, Znanje je krajem 60-tih godina pokrenulo ambiciozan projekt objavljivanja sabranih djela Tina Ujevića. Međutim biblioteka se slabo prodavala što je dovelo do teške financijske situacije.

Zlatno razdoblje Znanja započinje 1969. godine kad Zlatko Crnković preuzima uredništvo na poziv tadašnjeg pomoćnika direktora Josipa Katalinića. Crnkovićeva je glavna zadaća bila transformacija Znanja iz neprofitabilne izdavačke kuće u uspješnu tvrtku. Tako je 1969. godine nastala biblioteka svjetskih bestselera HIT.

Biblioteka ITD kolokvijalno zvana “žutom” bibliotekom, zbog svojeg karakteristično žutog omota, osnovana je 1974. godine. Objavljeni naslovni raznolikih književnih žanrova, od poezije, proze, drame i eseja pa do feljtona, putopisa i književnih kritika koji često nisu profitabilni. Zlatko Crnković uređuje biblioteku dvadeset godina, od 1974. do 1994. godine, za to vrijeme objavljeno je 160 naslova.

1980. godine pokrenuta je Biblioteka Evergreen, zamišljena kao biblioteka u kojoj će se objavljivati reizdanja najuspješnijih i najprodavanijih knjiga iz biblioteke HIT, ITD te drugih izdavača.

Znanje 1993. godine prolazi kroz burno razdoblje privatizacije. Dolaskom novog vodstva mijenja se i uređivačka politika, a nakon dugogodišnjeg rada Zlatko Crnković odlazi iz Znanja. Dolaskom urednice Vere Barić, 1994. pokrenuta je dječja Biblioteka Stribor po kojoj će Znanje tijekom 90-ih godina biti najprepoznatljivije.

U lipnju 2010. godine pokrenuta je biblioteka Knjiga dostupna svima koja je u samo nekoliko mjeseci postala izdavački fenomen. Najviši uređivački i grafičko tiskarski standardi te atraktivan dizan najtraženijih svjetskih naslova različitog žanra po iznimno pristupačnoj cijeni od 19,90kn formula su uspjeha ove biblioteke. Najviši uređivački i grafičko tiskarski standardi te atraktivan dizan najtraženijih svjetskih naslova različitog žanra po iznimno pristupačnoj cijeni od 19,90kn formula su uspjeha ove biblioteke.

Počevši od 2015. godine, nakladnička kuća Znanje je preuzimanjem poslovanja dotad najvećeg hrvatskog izdavača rječnika i suosnivača Hrvatskog jezičnog portala Novog libera proširila ponudu vlastitih tiskanih izdanja rječnicima i ostalim naslovima iz naklade Novog Libera.

Strateški plan Znanja za narednih 5 godina:

Izdavanje knjiga namijenjenih što široj populaciji čitatelja – beletristika, krimi romani, trileri, ljubavni, povijesni romani, priručnici, dječji program i slikovnice, edukativni program. Izdavački program prilagođen knjižnicama, knjižarskoj prodaji, ali i ostalim kanalima prodaje u Hrvatskoj i na susjednim tržištima. Razvoj vlastite maloprodajne mreže u desetak najvećih gradova u Hrvatskoj sa relevantnom ponudom knjiga domaćih izdavača, strane knjige, segmenta papirnice, multimedije i dječjeg asortimana. Unaprjeđenje rada tiskare fokusirane na brz, konkurentan i kvalitetan tisak marketinških materijala, knjiga, brošura, časopisa i komercijalne ambalaže.

Cilj nam je biti kvalitetan i korektan izdavač, knjižara, tiskara, poslovni partner i poslodavac, koji svojim svakodnevnim radom doprinosi razvoju pozitivnih društvenih vrijednosti u svom okruženju.