Pecanje naivaca – Ekonomija smicalica i prijevare

Redovna cijena: 119 kn

Webshop cijena: 107,00 kn

DVOJICA DOBITNIKA NOBELOVE NAGRADE DONOSE NAM PROVOKATIVNU VIZIJU O PROTURJEČJIMA TRŽIŠNOG SUSTAVA

Još od Adama Smitha jedno od učenja ekonomije glasi da tržišta teže pronaći svoju vlastitu ravnotežu na način djelovanja tržišnih snaga nazvan »nevidljiva ruka«. U ovoj knjizi, dvojica dobitnika Nobela, Akerlof i Shiller proturječe toj ideji i tvrde da su emocionalne i psihološke smicalice koje se koriste u procesu prodaje faktori koji oblikuju ekonomije i tržišta. Ove obmane, umjesto da budu pokretači pozitivnih tržišnih trendova prema općem blagostanju, ljudima nanose štetu te su uzrok njihovih sve dubljih depresija. Kao stručnjaci za biheviorističku ekonomiju, autori na duhovit način opisuju jedan od paradoksa našeg vremena – ako je naša epoha jedna od najnaprednijih, zašto onda živimo životima koji su toliko opterećeni ekonomskim pitanjima.

Ipak, nije sve tako crno jer nam autori također pokazuju i primjere u kojima je zahvaljujući obrazovanju i određenim regulacijama tržišta, bilo moguće zaštititi se od trgovačkih manipulacija i obmana.

»Akerlof i Shiller proširuju standardnu teoriju o ‘neuspjehu tržišta’ – koja tvrdi da postoji potencijalna uloga za vladinu intervenciju kad tržišta podbace – pokazujući da tržišta ne podbacuju samo zbog poznatih razloga, nepredviđenih posljedica i nepravedne raspodjele prihoda, nego i zbog raširenog fenomena ‘pecanja naivaca’ (ostvarivanja profita manipulacijama i obmanama). Pokazuju put prema novoj paradigmi oslobođenoj okova teorije o neuspjehu tržišta koja je u stanju objasniti ‘kontrolu kapitalom’ (djelomice preko ‘pecanja’) i propisati ‘kontrolu kapitala’ (djelomice preko metoda za ograničavanje ‘pecanja’ predloženih ovdje).«

ROBERT H. WADE, Londonski ekonomski fakultet

»Akerlof i Shiller u ovoj nam zabavnoj i zanimljivo napisanoj knjizi pokazuju da težnja za ostvarenjem profita ne vodi samo proizvodima koji nam obogaćuju život, nego može rezultirati i manipulacijama te prijevarama. Većina inovacija u posljednje vrijeme iznjedrila je proizvode koji olakšavaju varanje javnosti, a posljedice su složene i duboke.«

JOSEPH E. STIGLITZ, dobitnik Nobelove nagrade za ekonomiju

»Genijalna knjiga! Ovo je ekonomija poslije biheviorističke revolucije u najboljem izdanju.«

SAMUEL BOWLES, Institut Santa Fe

Format: 150×228 mm, 306 str., meki uvez

Proizvod je dostupan

Težina .65 kg

Recenzije


Još nema recenzija.

Budite prvi koji će recenzirati proizvod “Pecanje naivaca – Ekonomija smicalica i prijevare”